BOMBA pentru TOTI SOFERII. O noua LEGE pentru inmatriculari. Toata lumea o sa se bucure
Taxele pentru eliberarea pasapoartelor si o serie de tarife auto, printre care si cele percepute pentru eliberarea permiselor de conducere si inmatriculari, pot fi achitate si la oficiile Postei Romane, a anuntat compania intr-un comunicat de presa.
Decizia se aplica in urma modificarilor aduse de OUG 41/2016, privind stabilirea unor masuri de simplificare a procedurilor de incasare a unor taxe si tarife prevazute de actele normative referitoare la circulatia pe drumurile publice si regimul liberei circulatii, scrie agerpres.ro.
Potrivit Companiei Nationale ‘Posta Romana’ (CNPR), taxele si tarifele vizate de actul normativ pot fi achitate prin mandat postal la oricare oficiu sau agentie a operatorului national de servicii postale. In acest caz este vorba despre taxele percepute pentru eliberarea pasapoartelor si de tarifele pentru confectionarea si valorificarea placilor cu numere de inmatriculare, a certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere.
Taxele percepute pentru eliberarea pasapoartelor sunt urmatoarele: pasaport electronic simplu, cu valabilitate de trei ani, eliberat minorilor cu varsta pana la 12 ani – 258 de lei, pasaport electronic simplu, cu valabilitate de cinci ani, eliberat adultilor cu varsta peste 12 ani – 283 de lei, si pasaport simplu temporar – 219 lei.
In ceea ce priveste tarifele auto, acestea se variaza intre 17 lei – pentru confectionarea si valorificarea placilor cu numere de inmatriculare permanente, de proba, temporare, provizorii si ale vehiculelor diplomatilor si persoanelor asimilate TIP C si 68 de lei – pentru permisul de conducere.
De asemenea, pentru pastrare combinatie numar de inmatriculare se va plati 30 de lei, atribuire combinatie numar preferential costa 45 de lei, eliberarea certificatului de inmatriculare 37 de lei, iar autorizatia provizorie 13 lei.
In plus, tariful pentru confectionarea si valorificarea placilor cu numere de inmatriculare permanente, de proba, temporare, provizorii si ale vehiculelor diplomatilor si persoanelor asimilate TIP A este de 20 de lei/bucata, in timp ce tariful pentru confectionarea si valorificarea placilor cu numere de inmatriculare permanente, de proba, temporare, provizorii si ale vehiculelor diplomatilor si persoanelor asimilate TIP B este de 23 lei/bucata.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anuntat, marti, ca, incepand cu data de 5 iulie 2016, plata pentru eliberarea permiselor de conducere si a pasapoartelor se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat postal sau in numerar, ca urmare a intrarii in vigoare a ordonantei privind masurile de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
In acelasi timp, plata in numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Conform sursei citate, plata in numerar se poate face la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului, casieriile Institutiilor Prefectului (pentru pasapoarte), la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Institutiilor Prefectului si prin mandat postal.
In Bucuresti, pentru facilitarea obtinerii acestor documente, la punctul de lucru din soseaua Pipera va fi deschisa o casierie a Trezoreriei Statului pentru incasarea taxei de pasapoarte.
Sumele se incaseaza intr-un cont unic de disponibil deschis la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Institutiei Prefectului.
Pe documentul de plata vor fi inscrise CNP-ul si numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal si denumirea institutiei prefectului unde va fi depusa cererea de eliberare a pasaportului, permisului de conducere, certificatului de inmatriculare sau a altor documente, dupa caz, suma si tipul de documente pentru a carui contravaloare se incaseaza plata, se mai arata in comunicatul citat.
Potrivit ordonantei, pentru reducerea birocratizarii, in situatia pasapoartelor se va face o singura plata intr-un cuantum care va cumula contravaloarea pasaportului, taxa pentru serviciul public prestat si, dupa caz, tariful suplimentar, valoarea ramanand neschimbata fata de cat este in prezent.
Atat in cazul pasapoartelor simple temporare, cat si al pasapoartelor simple electronice, in situatia in care plata taxei de pasaport s-a efectuat prin mijloace de plata online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie sa prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de banca. Cand plata se efectueaza prin mandat postal este necesara prezentarea ca document doveditor al platii factura aferenta emisa de oficiul postal.
Actele necesare si termenele de eliberare a documentelor emise de MAI raman neschimbate.
MAI precizeaza ca cetatenii pot depune cereri pentru eliberarea pasapoartelor simple electronice, precum si pentru pasapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.
Pasaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu conditia ca cetateanul sa fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pasapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la resedinta, in schimbul unei taxe suplimentare care se plateste la momentul primirii documentului.