Ei sunt romanii care au construit Transfagarasanul si s-au intors la fata locului dupa 44 de ani

Ei sunt romanii ingineri care au construit Transfagaraseanul si s-au intors ,,pe campul de munca” dupa 44 de ani! Acesti oameni au lasat ceva in urma: unul dintre cele mai frumoase si spectaculoase drumuri din lume! Tot respectul.

La data de 20 septembrie 1974 a fost inaugurat drumul national Transfagarasan, care cuprinde cel mai lung tunel rutier din Romania (887 m), situat la cea mai mare altitudine din tara: 2.045 m. Transfagarasanul este cel mai celebru drum din Romania. Construit intre 1970 si 1974, ca o cale de comunicare intre Muntenia si Ardeal, i se mai spune “drumul dintre nori”.

Constructorii genisti povestesc cum au construit Transfagarasanul cu 44 de ani in urma, timp de 4 ani si jumatate: ,,tot ce se vede aici a fost rezultatul a luni de zile de munca. Au fost eforturi mari, eforturi uriase”. Fiecare cele 100 de fronturi de munca are povestea lui. Ca la orice lucrare de o asemenea amploare, nici constructia Transfagaraseanului nu a scapat fara eroi cazuti la datorie. Aproape 40 de morti si toti atatia raniti au constituit jertfa pe care muntii Fagaras au constituit-o pentru realizarea unei capodopere a Europei.

Acestia au depus un efort colosal pentru a strabate prin munte. Pentru realizarea acestei grandioase lucrari au fost executate 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundatii, 600 de mii de metri cubi de suprastructura de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidarie, 830 lucrari transversale, 27 viaducte si poduri si s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil. Acesti oameni au lasat ceva in urma: una dintre cele mai frumoase si spectaculoase sosele din Europa!

Asculta povestirile generalului de brigada, Nicolae Mazilu si descopera istoria constructiei unuia dintre cele mai spectaculoase trasee din Europa:

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *